Špatná zkušenost s touto firmou
Chtěli jsme si koupit sedací soupravu. Po delším výběru jsme se rozhodli pro koupi sedací soupravy Toskana v prodejně K+M nábytelix, s.r.o. (nyní jen Nábytelix), K. Světlé 6, České Budějovice. V prodejně jsme byli já a moje manželka ujištěni, že je sedací souprava vyrobena v Německu. Tutéž informaci uváděli na svých internetových stránkách (firma provozuje také e-shop) až do 29.42011. 21.3.2011 jsem tedy sedací soupravu objednali a zaplatili zálohu. Při daším hledání na internetu jsem objevil sedací soupravu Toscana, kterou vyráběla firma Stagra. Znovu jsem tedy zašel do prodejny s touto informací, ale opět jsem byl ujištěn o německém výrobci. Neměl jsem důvod nevěřit a dál jsem se o to nezajímal.
18.4.2011 byla souprava doručena na prodejnu. Přijel jsem tedy doplatit zbývající částku a domluvit se na dopravě. Když jsem si chtěl sedačku zkontrolovat, řekli mi, že ji mají někde vzadu, a že by museli spoustu dalších vystěhovat. Nechal jsem to tedy být (moje chyba).
Po dodání sedačky domů jsem zjistil, že je na ní jako výrobce označena firma Stagra. Začal jsem se o to podrobněji zajímat a na stránkách www.stagrameble.pl. jsem našel téměř kompletní sortiment, který K+M nábytelix nabízí k prodeji jako německé sedací soupravy.
Nejdřív jsem to chtěl nechat být, ale když jsem viděl, že kvalita mé sedačky se velmi liší od té v prodejně (moje má křivé polštáře, prověšený potah, křivou područku), rozhodl jsem se nejdříve pro reklamaci těchto závad. Při návštěvě jejich technika jsem byl ujištěn, že všechny tyto závady jsou v normě (prý mají nárok na 5ti % odhchylku).
Šel jsem tedy jinou cestou. Dne 9.5.2011 jsem reklamoval rozpor s kupní smlouvou pro uvedení nepravdivých údajů o výrobku a požadoval slevu 2000 Kč. V den reklamace jsem byl opět několikrát ujištěn, že sedačka je německá, a že mi to stejně zamítnou. Tento rozhovor je zachycen na audionahrávce.
Protože se se mnou majitelka Marie Koldinská odmítla o této záležitosti bavit, rozhodl jsem se podat podnět na ČOI. Při jejich kontrole prodejce tvrdil, že jsem byl při koupi řádně informován o firmě Stagra jako výrobci.
Asi po 14ti dnech od podání reklamace jsem se pokusil kontaktovat majitelku na tel , abych zjistil, v jakém stavu se proces nachází. Paní Koldinská mi ale nezvedala telefon, ani se nepokusila zavolat mi zpět.
Čekal jsem, zda se tedy v zákonné lhůtě 30ti dnů ozvou sami. Nestalo se tak, proto jsem 13.6.2011 navštívil prodejnu a upozornil je, že v případě, že mě nekontaktují, je reklamace považována za nevyřízenou. Nejdříve tvrdili, že to není jejich povinnost, poté že mi volali. Dál se mnou nekomunikovali.
Den před tím, 12.6.2011 jsem telefonoval do prodejny, abych se zeptal na výrobce sedacích souprav Amigo a Toskana. Bylo mi řečeno, že se jedná o německého výrobce. Přitom obě tyto sedací soupravy vyrábí polská firma Stagra. Tento rozhovor mám zachycen na audionahrávce.
Napsal jsem tedy prodejci dopis, kde znovu vyzývám k odstranění rozporu s kupní smlouvou. Prodejce tento dopis nepřevzal.
Nyní zvažuji další kroky.